blank'/> SHARING THE REAL TRUTH

Wednesday, September 12, 2012

SEPTEMBER 12 - The Most Holy Name of Mary - L-Isem tal-Verġni Marija (12 ta' Settembru)







The Holy Name of Mary (September 12th)






Mary's Name - Sep 12 - Homily - Fr Jacinto

https://www.youtube.com/watch?v=x46lFJg-Bqw





L-Isem tal-Verġni Marija (12 ta' Settembru)

https://www.youtube.com/watch?v=uZSjG7-l01o


==============


https://taghrifdwarilqaddisin.wordpress.com/2018/09/06/12-ta-settembru-l-isem-tal-imqaddsa-vergni-marija/

“Imbagħad fis-sitt xahar Alla bagħat l-anġlu Gabrijel f’belt tal-Galilija, jisimha Nazaret, għand xebba, mgħarrsa ma’ raġel jismu Ġużeppi mid-dar ta’ David. Dix-xebba kien jisimha Marija.” – (Luqa 1: 26-28)
le_saint_nom_de_marie
L-ISEM TAL-IMQADDSA VERĠNI MARIJA
Tagħrif: Skont drawwa Lhudija, il-ġenituri ta’ Marija tawha isimha tmint ijiem wara t-twelid tagħha. Huwa għalhekk li l-festa tal-Isem Imqaddes ta’ Marija ssir wara dik tat-twelid tagħha. Il-festa oriġinat fi Spanja u kienet approvata mis-Santa Sede fl-1513. Il-Papa Innoċent XI estenda din il-festa lill-Knisja kollha fl-1683 wara li r-Re tal-Polonja, Ġwanni Sobieski ħareġ rebbieħ fuq it-Torok fit-12 ta’ Settembru, 1683. Din il-ġurnata kienet iċċelebrata fi Vjenna.
Minn żmien San Ġeremija sas-seklu sittax, l-isem ta’ Marija kien interpretat f’diversi forom, l-aktar popolari kien, ‘Stella Maris,’ il-Kewkba tal-Baħar. Fi żmien ir-Rinaxximent permezz ta’ studju Lhudi, saret kritika assenjata mal-ismijiet mogħtija lill-Verġni Marija, bil-ħsieb li tingħata stima aktar qawwija. Miryãm deher li kien l-isem ġenwin bil-Lhudi, u ma nstabet l-ebda raġuni valida, li permezz ta’ dan l-isem Lhudi titbaxxa l-awtorità sovrana tagħha. Għalhekk Marija tieħu l-virtù tas-sovranità mingħand Binha li għandu l-awtorità bħala Sid id-dinja. Bħal ma ngħidu li Ġesù hu l-Mulej, hekk ukoll insejħu lil Marija, ‘Is-Sinjura Tagħna.’ Kull darba li nlissnu l-isem tagħha naffermaw il-qawwa tagħha, nitolbu l-għajnuna tagħha u npoġġu lilna nfusna taħt il-protezzjoni tagħha.

X’jgħidu l-qaddisin fuq l-isem tal-Imqaddsa Verġni Marija:
  • “L-Isem ta’ Marija fih il-leqqitur tal-virtujiet, id-dawl ħelu tal-modestja u s-sagrifiċċju li jogħġob lil Alla. Huwa s-sinjal tal-ospitalità u ċ-ċentru tal-qdusija.” ~ San Franġisk Saverju
  • “Imberkin dawk li jgħożżu l-Isem ta’ Marija. L-għajnuna tagħha żżommhom fis-siegħa tal-prova u huma jġibu l-frott tas-salvazzjoni.” ~ Sant’Antnin ta’ Padova
  • “M’hemmx isem ieħor, wara dak tal-Iben, kemm fil-ġenna kif ukoll fl-art, minn fejn imħuħ devoti qalgħu daqshekk grazzji, tama u ħlewwa, mill-isem tal-Verġni Marija.” ~ Abbati Francone
  • “Tkun kemm tkun il-qalb iebsa u b’nuqqas ta’ fiduċja, l-isem tal-Imqaddsa Verġni Marija għandu tant qawwa, li jekk biss jingħad, dik il-qalb tirtab.” ~ Beatu Rajmondu Jordano
  • “L-isem tiegħek, O Omm Alla, hu mimli bil-grazzji u l-barkiet divini.” ~ San Metodju
  • “L-isem tiegħek, O Marija, ma jistax jitlissen mingħajr ma jaqla’ xi grazzja lil dak li jkun semma’ dan l-isem bl-akbar devozzjoni.” ~ San Bonaventura
  • “M’hemm l-ebda qawwa f’isem, lanqas hemm xi isem ieħor mogħti lill-bniedem, wara dak ta’ Ġesù, li minnu ħarġet is-salvazzjoni tal-bnedmin, daqs l-isem ta’ Marija … li d-devozzjoni lejn dan l-isem ħlejju u qaddis twassal għall-abbundanza ta’ grazzji f’din il-ħajja, u glorja qawwija għall-ħajja li jmiss.” ~ San Rikardu ta’ San Lawrenz
  • “O Marija, agħmel li ismek ikun dejjem miegħi fil-perikli, fid-dwejjaq, kif ukoll fil-ferħ.” ~ Sant’Anselmu
ĦsiebSan Ġwann Battista De La Salle (Med. 164, l-1 punt) jgħid hekk dwar din il-festa tal-lum:
“Illum il-Knisja tiċċelebra l-festa tal-isem imbierek u mqaddes tal-Madonna biex tgħallimna kemm hu utli u ta’ benefiċċju għalina li ninvokaw l-isem tagħha fil-ħajja tagħna, b’mod speċjali f’mumenti tal-aktar bżonn. L-isem ta’ Marija, li bih nonoraw lill-Verġni Mbierka, ifisser ‘Kewkba tal-Baħar.’ San Bernard, jgħidilna li dan l-isem jmur tajjeb ħafna mal-persuna tal-Madonna, għaliex hija tabilħaqq l-istilla li ddawwalna, tiggwidana, u twassalna sal-port mixtieq, fost il-maltemp ta’ din il-ħajja.
Din il-Verġni mqaddsa, jgħid l-istess qaddis, hija għalina l-istilla li telgħet minn Ġakobb, li r-raġġ tagħha, li hu Ġesù Kristu, idawwal id-dinja kollha, għax hi nislitu fil-ġuf verġinali tagħha bħal stilla li tibgħat ir-raġġi safja tagħha u ddawwal id-dinja kollha, kif jispjega San Bernard, wara dak li nsibu fl-Evanġelju ta’ San Ġwann. Marija hi din l-istilla safja u brillanti, jgħid San Bernard, li tiddi fuq dan il-baħar kbir u spazjuż, bid-dawl tal-merti tagħha, u tilluminana bl-eżempju tagħha.
Huwa mingħajr dubju, li inti għandek bżonn tad-dawl f’ħajtek, fejn kontinwament qed titqabad f’baħar fil-maltemp, bir-riskju li ma’ ssalvax! Għalhekk, irrikorri għand Marija. Hi ddawwlek u tgħinek tagħraf ir-rieda t’Alla għalik, għaliex hi magħquda mal-istess dawl ta’ Ġesù Kristu, Binha, li ġie fid-dinja biex idawwal lil kulħadd (anke jekk ħafna ma għarfuhx). Marija hija d-dawl jiddi fid-dlam. Għalhekk għandek titlobha spiss, biex hija ddawwal lil moħħok u tagħmel li inti tilqa’ l-Verità. Peress li hija taf il-Verità sħiħa b’mod perfett, huwa faċli għaliha li twasslek għal din il-Verità u tfissirlek, int li tinsab fid-dlam, dak li ma tistax tifhem waħdek.”
Jgħidilna wkoll:
“It-triq li trid timxi fiha f’din il-ħajja tant hi perikoluża, li għandek bżonn gwida biex tgħaddi minnha fost ħafna perikli. Ma jistax ikollok gwida aqwa mill-Verġni Mqaddsa, għax hija l-aktar pura minn ġewwa u minn barra, għax il-qaddisin isejħulha t-teżoriera tal-grazzji li Alla ta lilha biex hi taqsamhom magħna, u għaliex hija taf it-toroq kollha u l-mezzi biex iżżommok fiż-żgur f’nofs il-perikli li tiltaqa’ magħhom. Din hija r-raġuni għaliex huwa l-iktar vantaġġuż għalik li tħalli lilek innifsek tiġi ggwidat/a minnha, għaliex, kif jgħid San Bernard, meta nimxu warajha, ma nistgħux nintilfu; meta naħsbu fuqha, ma nistgħux nitbiegħdu mit-triq it-tajba; meta nitolbu lilha, ma nistgħu qatt niddispraw għax ma naslux fil-post mixtieq; meta hi tipproteġina, aħna ma nibżgħu minn xejn, u meta hija tiggwidana, qatt ma naqtgħu qalbna.
Fil-perikli u fil-mogħdijiet dojoq u perikolużi, aħseb f’Marija. Invoka l-isem mqaddes tagħha, u f’daqqa waħda ssib faraġ u ħelsien fil-problemi kollha tiegħek. Oh, kemm tkun hieni, jekk tiddedika lilek innifsek lill-Verġni Mbierka, u jkollok rikors faċli għall-isem imqaddes tagħha u b’din l-invokazzjoni tkun fiż-żgur f’nofs il-problemi kollha ta’ dan il-vjaġġ daqshekk diffiċli!
  • Kemm jien devot tassew ta’ din l-Omm tiegħi tas-Sema?
  • Min jaf li kieku nikkonsagra lili nnifsi lilha u nħalliha ddawwalli t-triq li twassalni għal għand Binha fil-ġenna?
  • Min jaf li kieku nfittex nitgħallem dwar kif nista’ ngħix ta’ binha/bintha, hekk li jkun tassew jixraqli Omm bħal din?
Jekk tixtieq tkun taf kif tista’ tħejji ruħek biex tgħix hekk tassew, nistiednek iżżur is-sit Malti, li fih it-Trattat ta’ San Alwiġi De Montfort fuq id-Devozzjoni vera lejn Marija u kif wieħed jista’ jagħmel l-att ta’ konsagrazzjoni u l-benefiċċji tagħha, Talb, l-Uffiċċju tal-Madonna, Vidjows u ħafna aktar … Tista’ tmur għalih billi tagħfas fuq din il-link: https://devozzjonilejnmarija.wordpress.com/
Talba: O Alla li tista’ kollox, int tilqa’ bil-qalb lill-qaddejja tiegħek li bil-ħerqa jpoġġu lilhom infushom taħt id-dell tal-isem u tal-protezzjoni tal-Verġni Mqaddsa Marija, agħtina, li bl-interċessjoni tagħha kollha mħabba għalina, aħna nkunu mħarsa mill-perikli u l-ħażen ta’ din id-dinja, hekk li naslu fil-ferħ tas-sema magħkom. Bi Kristu Sidna. Ammen.

English Version: http://www.themostholyrosary.com/appendix8.htm




========================================




The devils fear the Queen of heaven to such a degree, that only on hearing her great name pronounced, they fly from him who does so as from a burning fire." - Thomas à Kempis





Sep 12 - Homily - Fr Dominic: The Most Holy Name of Mary
Let us call upon the name of Mary in times of temptation and times of need. She will certainly come to our aid. Ave Maria! Mass: The Most Holy Name of Mary - Feast - Ordinary Form Readings: 1st Reading: Galatians 4:4-7 Gospel: Luke 1:39-47








Sep 12 - Homily: Victorious and Holy Name of Mary - Published on 13 Sep 2016

Fr. Matthias gives the history of the feast of the Holy Name of Mary centering on the Siege of Vienna and the miraculous victory over the Muslims who had superior numbers. Father relates this to the battles in our own spiritual life






The origin of the name of Mary does not come from man but was inspired by God - 
(Genesis 1:10 --- et vocavit Deus aridam terram congregationesque aquarum appellavit maria et vidit Deus quod esset bonum)
Mary, meaning 'the sea', is vast, deep, and unfathomable.

Invoke the Holy Name of Mary when in temptation to gain her protection and love. Ave Maria







The Holy Name of Mary  



















*****************************************************************

https://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Name_of_Mary


*****************************************************************


Prayer to the Blessed Virgin Mary

Most holy Virgin Immaculate, my Mother Mary, to thee who art the Mother of my Lord, the queen of the universe, the advocate, the hope, the refuge of sinners, I who am the most miserable of all sinners, have recourse this day.

I venerate thee, great queen, and I thank thee for the many graces thou has bestowed upon me even unto this day; in particular for having delivered me from the hell which I have so often deserved by my sins. I love thee, most dear Lady; and for the love I bear thee, I promise to serve thee willingly forever and to do what I can to make thee loved by others also.

I place in thee all my hopes for salvation; accept me as thy servant and shelter me under thy mantle, thou who art the Mother of mercy. And since thou art so powerful with God, deliver me from all temptations, or at least obtain for me the strength to overcome them until death. From thee I implore a true love for Jesus Christ.

Through thee I hope to die a holy death. My dear Mother, by the love thou bearest to Almighty God, I pray thee to assist me always, but most of all at the last moment of my life. Forsake me not then, until thou shalt see me safe in heaven, there to bless thee and sing of thy mercies through all eternity. Such is my hope.

Amen.

                       by Saint Alphonsus Liguori






******************************************************************






Feast of the Holy Name of Mary

We venerate the name of Mary because it belongs to her who is the Mother of God, the holiest of creatures, the Queen of heaven and earth, the Mother of Mercy. The object of the feast is the Holy Virgin bearing the name of Mirjam (Mary); the feast commemorates all the privileges given to Mary by God and all the graces we have received through her intercession and mediation. It was instituted in 1513 at Cuenca in Spain, and assigned with proper Office to 15 Sept., the octave day of Mary's Nativity. After the reform of the Breviary by St. Pius V, by a Decree of Sixtus V (16 Jan., 1587), it was transferred to 17 Sept. In 1622 it was extended to the Archdiocese of Toledo by Gregory XV. After 1625 the Congregation of Rites hesitated for a while before authorizing its further spread (cf. the seven decrees "Analecta Juris Pontificii", LVIII, decr. 716 sqq.) But it was celebrated by the Spanish Trinitarians in 1640 (Ordo Hispan., 1640). On 15 Nov., 1658, the feast was granted to the Oratory of Cardinal Berulle under the title: Solemnitas Gloriosae Virginis, dupl. cum. oct., 17 Sept. Bearing the original title, SS. Nominis B.M.V., it was granted to all Spain and the Kingdom of Naples on 26 Jan., 1671. After the siege of Vienna and the glorious victory of Sobieski over the Turks (12 Sept., 1683), the feast was extended to the universal Church by Innocent XI, and assigned to the Sunday after the Nativity of Mary by a Decree of 25 Nov., 1683 (duplex majus); it was granted to Austria as d. 2. classis on 1 Aug., 1654. According to a Decree of 8 July, 1908, whenever this feast cannot be celebrated on its proper Sunday on account of the occurence of some feast of a higher rank, it must be kept on 12 Sept., the day on which the victory of Sobieski is commemorated in the Roman Martyrology. The Calendar of the Nuns of Perpetual Adoration, O.S.B., in France, of the year 1827, has the feast with a special Office on 25 Sept. The feast of the Holy Name of Mary, is the patronal feast of the Clerics Regular of the Pious Schools (Piarists) and of the Society of Mary (Marianists), in both cases with a proper office. In 1666 the Discalced Carmelites received the faculty to recite the Office of the Name of Mary four times a year (duplex). At Rome one of the twin churches at the Forum Trajani is dedicated to the Name of Mary. In the Ambrosian Calendar of Milan the feast of the Holy Name of Mary is assigned to 11 September.

http://www.newadvent.org/cathen/10673b.htm



                                                        ====================
                                                        ====================
                                                        ====================

Memorial of the Most Holy Name of Mary

http://www.liturgies.net/saints/mary/holyname/readings.htm

or
READINGS - in the Maltese Language:
Sir 24:17-22
17Jien bħal dielja tarmi żahar li jiġbdek,
u n-nwar tiegħu jagħmel frott ta’ glorja u ġid.
18 Jien omm l-imħabba safja, il-biża’ u l-għerf u t-tama qaddisa.
19Ersqu lejja intom li tixtiquni, u mtlew bil-frott tiegħi.
20Għax tifkirti oħla mill-għasel, u sehmi minn xehda għasel.
21Min jiekol minni jieħdu l-ġuħ għal aktar,
u min jixrob minni jieħdu l-għatx għal aktar.
22Min jisma’ minni ma jkollux għax jistħi,
u dawk li jaħdmu bija ma jidinbux.




lk 1, 46b-48, 49-50, 53-54 
R./ __________________
 “Ruħi tfaħħar il-kobor tal-Mulej,
47u l-ispirtu tiegħi jifraħ f’Alla s-Salvatur tiegħi,
48għax hu xeħet għajnejh fuq iċ-ċokon tal-qaddejja tiegħu.
Iva, minn issa ’l quddiem kull nisel isejjaħli hienja,

49għax is-setgħani għamel miegħi ħwejjeġ kbar;
qaddis hu l-isem tiegħu.
50Il-ħniena tiegħu tinfirex f’kull żmien
fuq dawk li jibżgħu minnu.


53Mela b’kull ġid lil min hu bil-ġuħ,
u l-għonja bagħathom ’il barra b’xejn.
54Ħa ħsieb Iżrael qaddej tiegħu,
għax ftakar fil-ħniena tiegħu,




GOSPEL --- lk 1, 26-38
.
 Evanġelju Lq 1, 26-38

Qari mill-Evanġelju skont San Luqa 

F’dak iż-żmien: [Lq:1:26] Alla bagħat l-anġlu Gabrijel f’belt tal-Galilija, jisimha Nazaret, [Lq:1:27] għand xebba mgħarrsa ma’ raġel jismu Ġużeppi, mid-dar ta’ David. Dix-x-xebba kien jisimha Marija [Lq:1:28] L-anġlu daħal għandha u qalilha: "Sliem għalik, mimlija bil-grazzja, il-Mulej miegħek." [Lq:1:29] Hi tħawdet ħafna għal dan il-kliem, u bdiet taħseb bejnha u bejn ruħha x’setgħet qatt tfisser din it-tislima.. [Lq:1:30] Iżda l-anġlu qalilha: "Tibżax, Marija, għax inti sibt grazzja quddiem Alla [Lq:1:31] Ara inti sa tnissel fil-ġuf u jkollok iben u ssemmih Ġesù. [Lq:1:32] Hu jkun kbir, u jkun jissejjaħ Bin il-Għoli. Il-Mulej Alla jagħtih it-tron ta’ David missieru; [Lq:1:33] u jsaltan għal dejjem fuq dar Ġakobb u ma jkunx hemm tmiem għas-saltna tiegħu.” 

 [Lq:1:34] Iżda, Marija qalet lill-anġlu: “Kif ikun dan, ladarba ma nagħrafx raġel?” [Lq:1:35] Wieġeb l-anġlu u qalilha: “L-Ispirtu s-Santu jiġi fuqek u l-qawwa tal-Għoli tixħet id-dell tagħha fuqek; u għalhekk dak li jitwieled minnek ikun qaddis u jissejjaħ Bin Alla. [Lq:1:36] Ara, il-qariba tiegħek Eliżabetta, fi xjuħitha, hi wkoll nisslet iben fil-ġuf, u ġa għandha s-sitt xahar dik li għaliha kienu jgħidu li ma jistax ikollha tfal; [Lq:1:37] għax għal Alla ma hemm xejn li ma jistax isir”. 

[Lq:1:38] Imbagħad qalet Marija: “Ara jiena l-qaddejja tal-Mulej; ħa jsir minni skont kelmtek!” U l-anġlu telaq minn quddiemha. 

 Il-Kelma tal-Mulej 
R/. Tifħir lilek Kristu






.

Wednesday, August 29, 2012

AUGUST 29 - The Martyrdom of John the Baptist - Il-Martirju ta' Ġwanni l-Battista - 29 t'Awissu


Original painting displayed in the Oratory in St John's Co-Cathedral in Valletta, Malta, by Michelangelo Merisi, known as Caravaggio, his birth place
 - The beheading of John the Baptist -


Proper Gospel --- Mark 6:17-29 -- 29th August - The Martyrdom of John the Baptist - Il-Martirju ta' Ġwanni l-Battista......

Evanġelju
Mk 6, 17-29

Qari mill-Evanġelju skont San Mark

F’dak iż-żmien: [Mk:6:17] Erodi bagħat jarresta ’l Ġwanni u qaflu fil-ħabs minħabba f’Erodja, mart ħuħ Filippu, billi kien iżżewwiġha hu. [Mk:6:18] Għax Ġwanni lil Erodi kien jgħidlu: "Ma tistax iżżommha int il-mara ta' ħuk."


[Mk:6:19] Għalhekk Erodja saret tobogħdu u kienet trid toqtlu, imma ma kinitx tista', [Mk:6:20] għax Erodi, li kien jaf x'raġel tajjeb u qaddis kien Ġwanni, kien jibża' minnu; u kien iħarsu mill-għawġ, u kien iħobb joqgħod jisimgħu, għad li kien jibqa' mħasseb ħafna wara li jisimgħu. [Mk:6:21] Mela wasal jum tajjeb, meta Erodi għalaq sninu u għamel ikla lill-kbarat tiegħu, lill-fizzjali l-għolja u lill-aqwa nies tal-Galilija. [Mk:6:22] Bint Erodja daħlet tiżfen, u għoġbot lil Erodi u lill-mistednin tiegħu. Is-sultan qal lit-tfajla: "Itlobni kull ma trid, u jien nagħtik kull ma titlobni."
 
[Mk:6:23] U qalilha u ħalfilha: "Titlobni x'titlobni kollox nagħtik, mqar nofs is-saltna tiegħi." [Mk:6:24] Dik ħarġet u marret tistaqsi lil ommha: "Tgħid x'nitolbu?" "Ras Ġwanni l-Battista," weġbitha dik. [Mk:6:25] Malajr reġgħet daħlet tgħaġġel quddiem is-sultan, talbitu u qaltlu: "Irridek issa stess tagħtini ras Ġwanni l-Battista fuq platt." [Mk:6:26] Tnikket għall-aħħar is-sultan, iżda minħabba l-ġurament u l-mistednin ma riedx jarġa' lura mill-kelma li taha.

[Mk:6:27] Malajr is-sultan bagħat suldat minn ta' madwaru u ordnalu li jġiblu rasu. Dak mar u qatagħlu rasu fil-ħabs; [Mk:6:28] mbagħad ġiebha fuq platt u taha lit-tfajla, u t-tfajla marret tatha lil ommha. [Mk:6:29] Meta d-dixxipli tiegħu semgħu b'dan, ħadu l-ġisem tiegħu u difnuh ġo qabar.

Il-Kelma tal-Mulej
R/. Tifħir lilek Kristu.


.



Homily: St John, Precursor to Baptized Christians











.

Monday, August 27, 2012

August 27 - St. Monica - Patron of wives; A model of perseverance in prayer --- Conversion By A Mother's Tears --- The Power of Prayer...



St. Monica was married by arrangement to a pagan official in North Africa, who was much older than she, and although generous, was also violent tempered. His mother Lived with them and was equally difficult, which proved a constant challenge to St. Monica. She had three children; Augustine, Navigius, and Perpetua. Through her patience and prayers, she was able to convert her husband and his mother to the Catholic faith in 370. He died a year later. Perpetua and Navigius entered the religious Life. St. Augustine was much more difficult, as she had to pray for him for 17 years, begging the prayers of priests who, for a while, tried to avoid her because of her persistence at this seemingly hopeless endeavor. One priest did console her by saying, "it is not possible that the son of so many tears should perish." This thought, coupled with a vision that she had received strengthened her. St. Augustine was baptized by St. Ambrose in 387. St. Monica died later that same year, on the way back to Africa from Rome in the Italian town of Ostia.
http://www.catholic.org/saints/saint.php?saint_id=1


St Monica and her son St Augustine




27 ta' Awwissu
Tifkira ta' SANTA MONIKA
Armla: 332 – 387

*Nitlobu għall-ommijiet kollha li jitolbu biex uliedhom jiltaqgħu mal-Mulej.

Santa Monika twieldet fi ħdan familja nisranija sinjura fis-sena 332, f’Tagaste, illum Souk-Arras, fl-Afrika ta’ Fuq. Meta kellha madwar sittax-il sena, kif kienet id-drawwa ta’ dawk iż-żminijiet, tgħammdet u għamlet l-Ewwel Tqarbina. Xi erba’ snin wara żżewwġet lil wieħed żagħżugħ pagan jismu Patrizju, u kellha tlitt itfal, żewġ subien u tifla.

Monika sofriet ħafna minn żewġha minħabba n-natural qalil li kellu u wkoll minħabba n-nuqqas ta’ fedelta’ lejha. Hi ma nfexxitx fil-ġlied u fit-tgħajjir, imma fittxet li tgħix sewwa u tkun twajba, ħelwa u paċenzjuża miegħu.

Anke omm żewġha kienet ta’ l-istess natural ta’ binha, u Santa Monika sofriet ħafna minnha wkoll.

Wara tmintax-il sena f’din il-ħajja ta’ żwieġ, Monika rat lil żewġha jinbidelu jaqbad ħajja tajba u saħansitra sar nisrani. Wara sena miet, fis-sena 370.

Għall-aħħar ta’ l-istess sena, binha l-kbir Wistin meta kellu sittax-il sena mar jistudja f’Kartaġni li dak iż-żmien kienet il-belt ewlenija ta’ l-Afrika. Hemm iltaqa’ ma’ mara u għex magħha bla ma żżewwiġha sas-sena 385, u kellhom tifel, Adeodatu. Sadanittant kien ħaddan l-ereżijata l-Manikej. Minn Kartaġni mar Ruma u wara Milan.

F’Milan kellha x-xorti tara l-konverżjoni ta’ binha u għenitu jipprepara ruħugħall-magħmudija minn idejn l-Isqof San Ambroġ fl-Għid tas-sena 387.arret Milan.

F’Milan kellha x-xorti tara l-konverżjoni ta’ binha u għenitu jipprepara ruħu għall-magħmudija minn idejn l-Isqof San Ambroġ fl-Għid tas-sena 387.

Ftit wara l-magħmudija, Santa Monika flimkien ma binha telqu minn Milan biex imorru lura lejn l-Afrika. Meta kien f’Ostia jistennew il-bastiment biex jimbarkaw fuqu għal Kartaġni, Monika mardet u fi żmien disat ijiem mietet meta kellha 54 sena. Difnuha f’Ostia, iżda fl-1430 il-Papa Martin V ġab ir-relikwi tagħha Ruma fejn illum jinsabu fil-Knisja ta’ San Wistin.

Ħsieb

”Min jistenna jithenna!” Imma rridu nistennew kif stenniet Santa Monika – bis-sabar, bil-kuraġġ, bil-għaqal u bit-talb. Hi rnexxielha tara l-konverżjoni ta’ żewġha, tal-kunjata u ta’ binha.
(Laikos)





27 ta' Awwissu - Tifkira ta' Santa Monika, omm Santu Wistin
 Quddiesa u Rużarju mill-Kurja tal-Arċisqof - 27 ta' Awwissu
(2020 - Holy Mass transmitted in Maltese during the Pandemic of the corona virus)











Proper Gospel for the Feast of St Monica
Lk 7:11-17 -- Jesus Raises a Widow's Son - Ġesù jqajjem lil bin l-armla ta' Najn mill-mewt


- AUGUST 27 - PROPER GOSPEL FOR THE FEAST OF ST MONICA
- TUESDAY GOSPEL OF WEEK 24 IN ORDINARY TIME
- NOVEMBER 2 - one of the alternative Gospels on Commemoration of All the Faithful Departed (All Souls)
- IN YEAR C - SUNDAY GOSPEL OF WEEK 10 IN ORDINARY TIME


Evanġelju
Żagħżugħ, qiegħed ngħidlek, qum!
Lq 7, 11-17


Qari mill-Evanġelju skont San Luqa

F’dak iż-żmien, [Lq:7:11] Ġesù mar f'belt jisimha Najn, u marru miegħu d-dixxipli tiegħu u kotra kbira ta' nies. [Lq:7:12] Kif wasal qrib il-bieb  tal-belt, kienu qegħdin iġorru wieħed mejjet li ommu, mara armla, ma kellhiex ħliefu; u magħha kien hemm għadd ġmielu ta' nies mill-belt. [Lq:7:13] Kif raha l-Mulej tħassarha."Tibkix" qalilha. [Lq:7:14] Resaq, u mess it-tebut. Dawk li kienu qegħdin jerfgħuh waqfu. U hu qal: "Żagħżugħ, qiegħed ngħidlek, qum!" [Lq:7:15] U l-mejjet qam bilqiegħda u beda jitkellem. U Ġesù tah lil ommu.

[Lq:7:16] In-nies kollha tkexkxu bil-biża', u bdew jagħtu glorja lil Alla u jgħidu: "Profeta kbir qam fostna" u,"Alla żar il-poplu tiegħu." [Lq:7:17] U dan il-kliem li qalu xtered mal-Lhudija u dawk l-inħawi kollha.

Il-Kelma tal-Mulej
R/. Tifħir lilek Kristu





August 27 - Homily: St Monica, Conversion By a Mother's Tears

















.